Velkommen innom!

torsdag 3. juni 2010

Drømmen om en hemmelig hage

Boken "Den hemmelige hagen" (engelsk The Secret Garden) av Frances Hodgson Burnett er en av mine desiderte favorittbøker. Det var en stor glede å lese den igjen for mine egne barn, og det var så morsomt å oppleve at de også ble "hektet" på å arbeide i hagen og se livet gro frem fra jorden, akkurat som hovedpersonene i boken gjorde! (Må bare tilføye her at fascinasjonen med hagearbeid er ikke like stor noen år senere, og spesielt ikke hvis det innebærer oppgaver av typen luking eller løvraking...)



Det er noe eget med engelske hager. Og kombinert med gamle murer, så er jeg solgt! Tanken på å kunne gjemme seg vekk på en gammel benk, under et vell av klatreroser, helst av typen New Dawn, er herlig forlokkende. Jeg ble derfor svært begeistret da jeg fant denne reportasjen i svenske Sköna Hem, fra en hage som ligger inntil den gamle bymuren i Visby. Dessverre er min hagearbeidslyst omvendt proporsjonal med tid til hagearbeid, men det er jo lov å drømme.



Bakgrunnsmotiv med historie. Se den fine nisjen i veggen!



Nydelige roser mot gammel mur.

2 kommentarer:

  1. Wow, flotte bilder ! Ja den som hadde en gammel hage med flotte duftende roser og store frukttrær...

    Ha en fiiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

    Well over 160k men and women are losing weight with a simple and secret "liquid hack" to drop 1-2lbs each and every night in their sleep.

    It's proven and it works on anybody.

    This is how you can do it yourself:

    1) Grab a clear glass and fill it up half full

    2) Then follow this strange hack

    and you'll be 1-2lbs skinnier when you wake up!

    SvarSlett